Mancora/ Piura

8 januari 2009 - Piura, Peru

Inmiddels onze laatste dagen in Peru bereikt! In Trujillo kochten we een buskaart naar Mancora, dé strandplaats van Peru. Hiervoor moesten we nog eens 11 uur naar het noorden reizen, maar dit kon alleen ´s nachts. 8 januari vertrokken we en de busreis vloog voorbij! We sliepen namelijk de hele nacht door en ´s ochtends om 9 uur waren we er. We kozen voor een hospedaje aan het strand. Het zag er allemaal heel gezellig uit, met allerlei strandtentjes en van alle kanten klonk spaanse muziek. Het was ook een mooi, maar niet al te groot strand. Het weer was er echt naar om in de zee te zwemmen, we waren helemaal gelukkig! De golven waren super. Wel uitkijken geblazen, want voor je het wist werd je door een sterke golf meegezogen. Het was wel zouthappen hoor! Ook hadden we ons allebei wat beter in moeten smeren, want met al dat zwemmen is je zonnebrand natuurlijk zo weer weg. Vooral Alex was de eerste dag flink verbrand op z´n buik en rug.... We hadden een nette kamer en ook de douche was goed! Voor het eerst in Peru hadden we last van de muggen. In de avond probeerden we ons dan ook zo goed mogelijk te bedekken en met DEET in te smeren. Toch werden we ´s nachts wakker van de jeuk en bleek dat we allebei gestoken waren. Ik (Charlotte) was gestoken op m´n oog, die natuurlijk helemaal dik werd! Snel maar onze klamboe opgehangen...´s Ochtends werden we vroeg gewekt door alle muziek die rondom het strand gedraaid werd. Inmiddels kennen we dan ook alle Spaanse hits! Overdag hebbenw e ons weer goed kunnen vermaken op het strand en hebben we gekeken naar de vele surfers. Om hier te surfen moet je het toch wel goed kunnen, want het is druk in de zee en de mensen moet je wel kunnen omzeilen! Omdat wij de ongelukken al zagen gebeuren, zijn wij maar niet op de plank gaan staan ;) Hoewel het vaak in de ochtend en middag zonnig was, sloeg het weer aan het einde van de middag om. We hebben flinke regen gehad! Zo stonden we ´s avonds toen we wilden gaan eten nog even te schuilen bij ons hotel, waar we over de plaats konden uitkijken. Ineens werd alles donker en hoorden we van alle kanten geschreeuw!! In heel Mancora was de stroom uitgevallen. Bij ons hotel ging de noodverlichting aan, maar behalve dat en de lichten van de auto´s was het overal pikkedonker. Dit duurde zo´n drie kwartier á uur. Best spannend! Wij hebben maar even gewacht met gaan eten... Daarna was alles weer helemaal oke.

Hoewel Mancora een leuk strand had, zijn we er niet heel lang gebleven. We hadden ook behoorlijk overlast van alle muziek. De laatste nacht dat we er (zo goed als dat kon) sliepen, stond de muziek tot half 6 ´s ochtends aan, daarna hoorde je nog een hoop dronkemansgeluid, en om 7 uur startten de winkeltjes en eettentjes hun muziek weer. Wat dat betreft mocht er wel vaker stroomuitval zijn...

11 januari zijn we naar Piura gereisd. Een erg warme stad! De busreis was 3 uur en onderweg zagen we heel wat bananenplantages. Ook dachten we op een gegeven moment bij een flinke brand te zijn beland, maar dat hoorde... Het waren de boeren die hun land weer vruchtbaar aan het maken waren! In de bus hadden we echt slechte plaatsen, heel benauwd en voor ons zat een kind met een kip. Dat was dan opzich wel weer grappig. Aangekomen in Piura vonden we een heel goedkoop en rustig hostel. Wel gelegen in het centrum, dus hier hebben we nog heel wat rondgelopen en ijsjes gegeten.

Nu is het 13 januari en morgen vertrekken we naar Ecuador!! Vanuit Piura gaat er rechtstreeks een bus naar een stad (Loja) in Ecuador. De bus wacht ook op ons terwijl wij weer onze stempels bij de grensovergang halen. Hoe zou dit gaan verlopen??!!...Hopelijk vlekkeloos, maar we laten het jullie snel weten. We hebben net ook een vliegreis van Ecuador naar Costa Rica geboekt. We zullen 3 weken in Ecuador blijven. We hebben echt heel erg zin in het reizen door Ecuador. Peru was super, maar we weten niet meer wat we hier moeten doen! We hebben alles gezien en gedaan wat we wilden. Nu begint weer een nieuw avontuur!

Voor nu weer heel veel groetjes en liefs voor iedereen. Hopelijk vervelen onze verhalen en foto´s nog niet ;)

Tot snel!!!

1. Pierre&Priscilla&kids:
    13 januari 2009
    Charlotte en Alexander,

We hopen met jullie op een goede reis richting Ecuador, vooral een goede grensovergang toegewenst!We lezen het straks weer graag, want het verveelt niet hoor! Veel plezier met jullie nieuwe avontuur!

Veel groetjes, Pierre&Priscilla&kids
  2. anke jeroense:
    Hoi Lot en San,

Het verveeld zeker niet dus blijven schrijven!
    Hier is de temparatuur ook weer aan het stijgen. het ijs is bijna allemaal verdwenen maar afgelopen weekeinde nog volop geschaatst (Leon 75 km molentocht..) Liefs en groetjes van hier!
    Anke
  3. Henny en Tonnie:
    14 januari 2009
    Nee hoor jullie verhalen en foto s vervelen zeker niet,
    wij wensen jullie heel veel succes en plezier in Ecuador
    groetjes Henny en Tonniexxx
  4. Inka:
    14 januari 2009
    En, wat waren je kwijt aan de grens bij de douane? Ben zeer benieuwd. Net wat op een site zitten snuffelen, kleine mensen volgens mij. Zijn jullie (en zeker Charlotte) weer bekijks. Veel plezier
    Inka :)
  5. Wilma, Jan pieter en Yvonne:
    Hallo daar,

We vinden het nog steeds heel leuk om jullie verhalen te lezen, en af en toe effe contact via de hyves, wat meer toeval is.
    Wij wensen jullie een hele goede tijd in Ecuador, en wachten weer op de leuke verhalen.

Liefs en groetjes van ons.
  6. Sjen:
    16 januari 2009
    Hee Alex en Charlotte,
    Ben weer een beetje bijgelezen met jullie verhalen en ze vervelen zeker niet!
    Heel veel plezier in Ecuador! Geniet ervan!
    Liefs van Sjen
  7. Kitty:
    16 januari 2009
    Hoi Alex en Charlotte,

Héérlijk om julie belevenissen te lezen. Het is net zoiets als voor de buis zitten. Je maakt van alles mee en ziet van alles zonder een poot te verzetten...
    Geniet maar mooi verder!!!!

groeten van Kitty
  8. shanila kalpoe:
    18 januari 2009
    Lot en Lex
    Leuk al die verhalen joh!! Ik lees zeker vaker mee en hoop dat jullie het erg naar jullie zin gaan hebben in Ecuador!
    XX Shani en Sjors
  9. JOSIAN:
    18 januari 2009
    Van Peru en de mensen hebben jullie flink genoten. Veel plezier en mooie belevingen in Ecuador!
    x Josian