Costa Rica Update

4 februari 2009 - San José, Costa Rica

Hallo allemaal,

we zijn op 4 februari aangekomen in San José, Costa Rica! Eerst vlogen we van Quito naar Colombia. Dat was een fijn stuk, want we zaten in een super nieuw vliegtuig. Met schermpjes en afstandbediening, echt WAUW!! Daarna moesten we overstappen in een Fokker 100. Dat is wel een beetje wennen, want die heeft een stuk meer turbulentie! We hadden toch wel een klein beetje zweethandjes na het landen.... Maar San José is wel oké. Het weer is hier rond de 20 graden, maar het waait wel hard. We hebben hier informatie gevraagd over het land en welke plaatsen we makkelijk zelf kunnen bezoeken, en welke niet. Die doen we dan georganiseerd. Vergeleken met Peru en Ecuador is het reizen met de bus hier een stuk lastiger. Bussen sluiten niet op elkaar aan en alles gaat via San José. Ook zijn het geen bussen waar de bagage onder in de bus kan. Je moet dus met de tas op schoot zitten. :) Maar we hebben een 10 daagse tour geregeld naar Corcovado (gele stuk), daarna naar Tortuguero (licht blauw), dan door naar Arenal (een actieve vulkaan) en als laatste naar Monteverde, waar het "Cloud Forrest" ligt. Dat wordt dus veel foto´s maken en filmen. Maar de komende 10 dagen hebben we geen internet, dus geen blogberichtjes. We horen jullie denken, aaahhh.... Maar daarna zijn we weer terug met een uitgebreid verslag plus foto´s. Dat doen we als we in Samara zijn (Donker groene lijn, links onderin..)

Veel liefs plus de groeten van Charlotte en Alex

1. Inka:
    6 februari 2009
    Ha liefjes,
    Je snappen natuurlijk wel dat de opgelopen achterstand ingehaald moet worden :) en we verwachten dan met z'n allen hier een uitgebreid verslag.
    Doe ze de groeten daar van ons uit Nederland en heel veel plezier.
    tot snel op de blog,
    dikke kus
    Inka
  2. Marije:
    7 februari 2009
    Heeee hallo!

Jullie hebben de mooie plekjes van Costa Rica gevonden!! Klinkt echt super! Ik zou zoooo graag weer terug willen! De actieve vulkaan, de nevelwouden, de schildpadden, echt alles!!
    Heeeeeeeeel veel plezier met alles en geniet ervan! Ben benieuwd naar de foto's!

xx Marije :)
  3. elly en bert janssen:
    13 februari 2009
    Hallo Charlotte en Alex

Het is helemaal te gek wat jullie doen.Ik hoorde de verhalen van je moeder, maar ik dacht nu moet ik zelf eens even kijken en lezen.
    Dit is echt super. Geniet met volle teugen en ik ben benieuwd naar jullie verhalen in Costa Rica.

Groetjes Elly en Bert Janssen
  4. Annelies:
    19 februari 2009
    Het klinkt echt allemaal zooo vet!! Geniet ervan! Ik wacht op jullie nieuwe verhaal ;)

X Annelies
  5. Sjen:
    20 februari 2009
    Zo ik ben weer een beetje bij gelezen! M'n moeder heeft ook nog ergens een berichtje achter gelaten maar niemand weet waar haha!
    Hebben jullie het leuk gehad in Costa Rica? Ben benieuwd naar jullie verhalen over de afgelopen dagen!
    Veel plezier nog!!
    Liefs van Sjen