Foz de Iguacu

30 november 2008 - Foz do Iguaçu, Brazilië

In de korte tijd dat we in Iguacu Falls waren hebben we veel gezien! Na aankomst op het vliegveld, vanuit Rio, gingen we meteen naar een vogelpark. Snel insmeren, want de zon scheen fel. Het was al 35 graden en erg zonnig. Het was een mooi aangelegd park, met verschillende vogels. De foto´s komen nog want deze pc kan de foto´s niet uploaden, grrrrr.Na het vogelpark gingen we de Braziliaanse kant van de watervallen bekijken. De rit ernaar toe was onze eerste kennismaking met de jungle. Hoewel de watervallen in Argentinie liggen, de Brazilianen hebben het mooie uitzicht erop. Wat een spectakel!!Ook liepen we op stukken waar we de kracht van het neerkomende water konden voelen, erg indrukwekkend.We waren door onze gids voorgelicht over een geweldige dinershow met dans en goed eten. Het was in een oud theater en de sfeer was een beetje jaren 50. We kregen ons eten, best redelijk, en toen begon de show.... Nouja, het was meer een amateuristisch toneelstukje. We hebben veel gelachen in ieder geval.De volgende dag gingen we eerst naar de Itaipu-dam. De dam is aangelegd op de grens van Brazilie en Paraguay en is een technisch hoogstandje. (Echt iets voor Robert) :)Vanaf de dam had je een mooi uitzicht, deze is namelijk honderd meter hoog en voorziet Paraguay van electriciteit voor een heel jaar. Als lunchplek gingen we naar het drielandenpunt, van Brazilie, Paraguay en Argentinie. Hier hebben we lekkere vis gegeten bij een restaurant aan de rivier die van de watervallen of komt en van de dam.Na de lunch gingen we door naar Argentinie (jeeh, weer een stempel in ons paspoort) en waren we er net op tijd voor de jeep-safari. Vooral veel bomen gezien, weinig beesten. De jeep reed ons naar de opstapplaats voor de speedboot-thrill-water-adventure-ride ding...We moesten de spullen in een waterdichte tas doen en een zwemvest aan. Met een stuk of 10 man als een speer over de rivier racend, op weg naar de onderkant van de watervallen. Het was heeeel eehm... nat!!! Je zag geen bal want het water klapte in je gezicht. We hadden net zo goed meteen in de rivier kunnen springen, zo nat werden we in 2 seconden. Het was wel erg gaaf!! Van daaruit liepen we naar boven om de watervallen vanaf de Argentijnse kant te zien. In Argentinie waren overal loopbruggen aangelegd, waardoor je de rivier en de naderende afgrond echt onder je voeten hebt liggen. Er liepen veel beesten op de weg naar de watervallen, salamanders, iguana´s, neusberen, grote mieren en veel vlinders. Al met al een beleving die heel bijzonder was, we raden het iedereen aan!! ´s nachts vertrokken we voor onze vlucht naar Manaus.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. anke jeroense:
    8 december 2008
    Hoi jongens!

Leuk om steeds jullie reis te kunnen volgen. Bedankt voor je sms'je met mijn verjaardag! Vell plezier weer verder!
    liefs en groetjes
  2. Robert:
    10 december 2008
    Eej luitjes!

Mooi zo'n dam... neem aan dat jullie er wel een foto van hebben gemaakt voor mij ;)