In Rio de Janeiro!

27 november 2008 - Rio de Janeiro, Brazilië

Zzzoooo, daar zijn we dan! Het was toch nog even spannend op het vliegveld. Bij de incheckbalie onze tickets laten zien en onze bagage afgegeven en geen vuiltje aan de lucht.... We zaten nog geen minuut later gezellig te kletsen met onze families toen we ineens werden omgeroepen. Wat bleek, we mochten het vliegtuig niet in!!!GGGrrrr. Het was ineens een probleem geworden dat we geen retourticket hadden geboekt uit Brazilie, binnen 90 dagen. We liepen de kans dat we, zodra we daar waren, meteen weer terug in het vliegtuig zouden worden gestuurd. Er moest een oplossing verzonnen worden en het reisbureau, die het brazilieavontuur voor ons had geboekt, gaf opeens niet thuis. Om een lang verhaal kort te maken: onze familie´s waren onze redding, anders was het hele feest niet doorgegaan. We moesten een ticket kopen van 3000 euro in totaal (wat wij op 1 dag niet kunnen opnemen) die na aankomst in brazilie kosteloos gecancelled kan worden. Veel gedoe en gestress, maar we konden toch nog aan boord! Echt een rustig afscheid was het dus niet, maar we waren super blij dat er familie was om ons uit te zwaaien.

Alex kreeg daarna direct een stagair bij de douane die moest worden ingeleerd. Dus alles werd gecontroleerd, alleen z´n onderbroek mocht aanblijven. ;) Ook na aankomst in Londen weer bij de douane uitgebreide controle. Verder verliep het daar allemaal heel soepel, we zaten in confortabele leren stoelen. Ook de vlucht van Londen naar Sao Paulo was goed. Lot sliep als een roos, Alex iets minder. Daarna op Sao Paulo 2x de verkeerde kant op gestuurd door behulpzame stewardessen, maar "Mister Dan" hielp ons aan de boarding pass. En zo kwamen wij om half 11, Rio-tijd in Rio aan. Bij de douane bleek dat alle moeite een beetje voor niks was, want we waren in 2 seconden de douane voorbij. Geen lastige vragen dus!

Vanuit het vliegtuig was al te zien dat het vandaag niet heel goed weer zou worden. Erg veel bewolking. Volgens onze taxichauffeur die ons naar het hotel bracht, was dit niet normaal voor deze tijd van het jaar. Lekker warm is het wel! Zo´n 24 graden. We hebben al heel wat site-seeing gehad. Vooral de wijk Copacabana gezien. Ook hebben we met onze voeten in de zee gestaan. Alex is blij, hele hoge golven!! Natuurlijk daarna even gekeken op de Mc in Rio het zelfde smaakt als in Nederland, en jahoor!!

We hebben een luxe hotelkamer, dus daar gaan we nog even goed van genieten. Vanavond vroeg naar bed. Wel komt Jet, vriendin van Alex die op vakantie is in Brazilie, nog naar ons toe om wat af te spreken voor morgen. Ze zit in het zelfde hotel voor een nacht en vliegt morgenmiddag al weer terug naar Sidney (waar zij woont). Toch kunnen we morgen vroeg er nog even op uit om wat van de bekende plekjes in Rio de Janeiro te zien.

Al met al is het genieten toch al begonnen en we zullen jullie op de hoogte blijven houden. De foto´s laten nog even op zich wachten, want deze pc trekt het niet als je de foto´s wil laden. Zodra we een modern internetcafe hebben gevonden, wordt hier voor gezorgd natuurlijk :)

Heel veel liefs en tot de volgende blog!

Alex en Charlotte

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Inka:
    27 november 2008
    He he, wat was ik blij met jullie sms-je vanmiddag. Ik was er gewoon zenuwachtig van. Wat een avontuur. Nu maar hopen dat dit het ergste was en dan kan het alleen nog maar mooier worden.
    Geniet van elkaar, de mooie omgeving en maak veel foto's en film voor ons, zielige achterblijvers.
    Dikke kus voor jullie,
    Hans en Inka
  2. hans:
    ey broer en schoon zus

fijn dart jullie aan gekomen zijn en dat jullie het naar je zin hebben.
    en die eene so ak van maandag heb ik een 9.5 dus

groeten je broertje hans
  3. Jan Pieter, Wilma & Yvonne:
    27 november 2008
    Fijn dat de reis verder goed verlopen is. Nu maar lekker gaan genieten.
    Wij hebben gisterenavond ook nog heerlijk gegeten hoor bij de mac ondanks de onverwachte uitgave.
    Wij wensen jullie heel veel plezier en geniet ervan.
    Maak er samen iets moois van.

Liefs en een dikke kus van ons,
    Groetjes Wilma, Jan Pieter en Yvonne
  4. robin:
    haii!
    klasse,
    mooi genieten nu,
    hou jullie site goed bij he (A)
    hadaii
    Knuffel, Robin
  5. Harry en Diana:
    28 november 2008
    Ja, wat moeten we ervan zeggen. Jullie willen avontuur, dus krijgen jullie avontuur! En Alex, je had toch wel een Björn Borg aan?
    Maar heel veel plezier en geniet ervan.

Groetjes Harry, Diana, Rick, Marc en Jim
  6. Robert:
    Eej alex en lot!

Nou jullie vakantie is in ieder geval met een leuk avontuur begonnen, hopen dat de rest wel wat makkelijker gaat ;)...

Veel plezier nog in Rio!
  7. yvonne:
    hee lieve alex en lot

gelukkig ging alles goed bij het vliegveld
    allen jammer dat we je niet veel hadden gezien door al die toestand maar we hebben nog lekker mac gegeten omdat we zo lief zijn geweest
    nog veel plezier en duikse

xxxxx yvonne
  8. gonnie:
    Hallo samen,
    Gelukkig maar dat de familie erbij was, zeg dat wel.
    En nu dan in Brasil!!!!!! Het avontuur kan beginnen.
    Wij hopen dat jullie een bijzondere vakantie zullen hebben en dat alles verder op rolletjes blijft gaan.
    Heel veel groetjes van Jan, Veroniek, Leon en mij natuurlijk Gonnie
  9. Lies:
    he luitjes,
    ik ben blij dat jullie veilig zijn aangekomen!
    ik houd jullie site in de gaten en wacht op de foto's!
    heel veel plezier.
    kus lies
  10. Fam. Verschueren:
    Hoi hoi,
    Fijn te horen dat jullie goed aan de andere kant van de wereld zijn aangekomen. Nu zijn jullie er dan toch echt! En het genieten is meteen begonnen!
    We blijven jullie volgen. Groetjes van Walter, Marjet, Roel en Nick.
  11. JOSIAN:
    28 november 2008
    Olá! Als het goed is heb je dat woordje al vaker gehoord!
    Zo te lezen zijn jullie alweer wat relaxer dan in de Belqiek maar ja dat kan ook niet anders in 24 graden en Cobacabana in de buurt. Wauw Alex hier kun je dus weer even kind zijn (denk aan je zwembroek en de permanentjes!)
    Veel plezier met Jet morgen

Boa sorte! mam
  12. Pierre&Priscilla&kids:
    Hey Charlotte&Alex
    Wat een gedoe zeg op het vliegveld! Gelukkig is het allemaal goed gekomen.
    Geniet van al het moois wat jullie daar gaan zien en doen! We zijn benieuwd naar jullie kiekjes!
    Groetjes, Pierre&Priscilla&kids
  13. Frans en Josien:
    28 november 2008
    Zozo, Charlotte en Alex, Jullie boffen wel. Niet iedereen krijgt het zo gemnakkelijk voor elkaar in een wip € 3.000, - bijgeschreven te krijgen. Jullie gaan dat reisbureau dat jullie zo lekker in de drek heeft laten zitten toch wel gauw aan de schandpaal nagelen. Daarbij moet dus niemand meer boeken!
    Heel veel plezier wensen wij jullie toe. Het spits is er af. Dat belooft nog wat voor de komende maanden. We zijn benieuwd naar de volgende anekdotische beleving. Hartelijke groet.
  14. christel:
    29 november 2008
    Hey lieve lot en alex!

Wat fijn om te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen! Maar wat een gedoe zeg... Gelukkig is alles goed gekomen! En nu maar lekker genieten! We wachten jullie foto's en volgende verhalen af!

Liefs,
    Christel en Jasper en familie

ps we gaan vandaag verhuizen!
  15. Thekla:
    30 november 2008
    Heeee Alex en Lot,
    wat een spannend verhaal meteen! Gelukkig zijn jullie goed aangekomen. Jullie maken me wel jaloers met die 24 graden...
    Veel plezier daar!
    Dikke kus, Thekla
  16. steven:
    1 december 2008
    hey charlotte en alex!
    nu is het avontuur eindelijk begonnen, leuk joh! hopelijk kunnen jullie vaak bloggen en mooie fotos posten! anne en ik willen ook nog eens naar zuid-amerika, dus ik ben erg benieuwd wat er allemaal te zien is!
    veel plezier en geen gevaarlijke dingen doen he!
  17. annemiek renders:
    1 december 2008
    hallo charlotte en alex
    Wat 'n zinderend begin van jullie avontuur zeg!Jonge jonge,Kan je toch niet `bedenken` he!
    de bloeddruk inmidddels onder controle?"eige is gin vodje", snel geput uit het familie-potje. Je mama kan vlgs.mij snel HANDELEN, gelukkig maar! Maar vanaf nu GENIETEN en ons op afstand laten "mee-genieten"
    houdoe! Jan en annemiek
  18. henrike:
    2 december 2008
    Hoi hoi

Net gelezen allemaal, was zeker ff schrikken haha, maar gelukkig toch nog kunnen vliegen!!
    Heel veel plezier en ik hou jullie site in de gaten!!!
    Wij zitten nu in Cha Ma lekker bruin te worden op het strand overmorgen naar Bangkok.

Liefs x Henkie
  19. hans:
    ey broertje
    is het nog een beetje leuk dar bij mij wel hoor ik heb mijn rapport terug best goede cijfers hoor nou nog naar die sint veel plezier nog hé

groeten je grote broer hans
  20. hans:
    heey broertje
    alles goed bij jullie bij ons wel hoor ik heb net mijn rapport gekregen best goede cijfers hoor nou
    nou nog even naar die sint nou nog veel plezier:p
    groeten je grote broer hans XD :p :)
  21. Joran:
    Heej vakantiegangers!
    Idd ene heel avontuur dan op het vliegveld...echt ff schrikken! Nu lekker in Zuid-Amerikaaaah!! Echt supergaaf! Hoe zit het met de vrouwen daaro, alex? Zijn ze echt zo mooi;)! Al veel gezien? Is het eten ook een beetje lekker (is natuurlijk wel belangrijk he...want ons ventje moet toch een beetje gezet terugkomen en voldoende eten)! Hopelijk hebben jullie het heeel erg naar jullie zin! Veel plezier verder en tot schrijfs/mails!
  22. Marjoleine:
    Heej Alex en Charlotte!

Bedankt voor je sms, Alex! Mooi dat alles uiteindelijk goed is gekomen! Mooi verhaal en schrijf maar weer snel een nieuwe:)!

xx Marjoleine
  23. ronnie:
    hey alex en lot,
    kennen ze daar ook die grijze oude man met z'n knechtjes?'t zal wel niet.
    leuk om up to date te blijven zo.
    hier is natuurlijk niet veel veranderd,ben je nog veegmachines tegengekomen?
    have fun overthere
    groetjes
    ronnie
  24. Gert en Jacqueline:
    Hoi Alex en Lot,

We zijn blij dat jullie een goede reis hebben genoten, geniet in het warme Zuid Amerika en heb een mooie vakantie.
    We kijken uit naar jullie reisverhalen en foto's.

Jacq en Gert
  25. Lieke:
    Heyy Lot en Alex!

Ik was jullie site even kwijt,maar gelukkig heb ik m op hyves teruggevonden :)
    Jeetje wel een lekkere verrassing bij jullie vertrek zeg! Ben blij dat t allemaal goed is afgelopen.
    Ik ben helemaal jaloers op jullie, als ik hier naar buiten kijk is alles grijs en nat..blegh..als ik jullie verhaaltje zo lees bedenk ik me dat ik ook maar eens moet gaan sparen voor n tripje naar n ver en zonnig land! ;)

Heel veel plezier nog! Ik ben benieuwd naar de rest van de verhalen, en de foto's natuurlijk!

Take care, enne..fijne sinterklaas he :)

Liefs Lieke
  26. Lieke:
    5 december 2008
    Shit shit, ik had net een heel verhaal naar jullie getypt....krijgt mn PC kuren en is alles weg....en nou heb ik geen tjid meer...grrrrr.

Even kort dus..Fijn dat jullie uiteindelijk helemaal goed zijn aangekomen! Lijktme echt super daar als ik dat zo lees!

Nou ik ga vlug nog wat last-minute sinterklaasinkopen doen haha..heeel veel plezier nog en ik hou jullie site in de gaten ;)

Liefs Lieke
  27. Lies:
    5 december 2008
    he jongens waar blijft de volgende blog!!