Preview Nicaragua

25 februari 2009 - Managua, Nicaragua

Hola! We zijn in Nicaragua :)

De laatste paar dagen hebben we lekker rustig aan gedaan in Playa Tamarindo (Costa Rica). Vanuit daar zijn we met het openbaar vervoer naar Liberia gegaan. In Liberia konden we in ons hotel een bus regelen naar Managua, de hoofdstad van Nicaragua. De grensovergang werd door de busorganisatie goed geregeld. Ze namen onze paspoorten in, wat geld, en na een half uur kregen we onze paspoorten weer terug met de stempel erin.  Wel moesten we nog langs een balie waar  een leuk gokspelletje gespeeld werd. Een druk op de knop met rood licht betekende: tas laten controleren. Druk op de knop met groen licht: je tas hoeft niet door de controle. Charlotte won en kon meteen door naar de bus. Alex had helaas een rood licht....Met een boos hoofd liep hij naar de  controle en pakte z´n tas uit. Toen hij daar net klaar mee was, werd hem verteld dat hij naar de bus terug mocht... Lekkere controle dus, er was geen blik geworpen op z´n spullen. De reis naar Managua was verder prima. Onderweg mooie dorpjes gezien, wel een arme bevolking. Ook hier in de hoofdstad zien we veel armoede. We hebben al heel wat gezien onderweg qua armoede, maar het valt hier het meeste op. Ons hotel zit ook midden in een slechte wijk. Handen wassen en de WC doortrekken kan niet tegelijk. We zitten nu in een superwarm internetcafe aan de straat dus we komen even to the point....

Morgen hebben we een trip naar Masaya, Granada (vulkanen) en een monkeyisland op het programma staan. Dat wordt erg gaaf!

De dag erna gaan we met de bus naar Léon.  Daarna komt er natuurlijk weer een update van de meegemaakte gebeurtenissen op de site.

Veel liefs+groeten

Charlotte en Alex

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Thekla:
    26 februari 2009
    Hej Alex en Lot, leuk om te lezen dat jullie goed in Nicaragua zijn aangekomen! Veel plezier met jullie trip. Hebben jullie de carnaval trouwens gemist..?
    Liefs, Thekla
  2. elly van kemenade:
    2 maart 2009
    Zomaar even de groetjes !!
    Leuk om alles te lezen

groetjes elly frans shirley tommy
  3. JOSIAN:
    3 maart 2009
    Hallo,

Ach Alex, je weet dat je een geliefd object bent bij grensovergangen...maar na 3 maanden backpacken is het uitpakken van je tas toch wel een fluitje van een cent!