Preview Nicaragua

25 februari 2009 - Managua, Nicaragua

Hola! We zijn in Nicaragua :)

De laatste paar dagen hebben we lekker rustig aan gedaan in Playa Tamarindo (Costa Rica). Vanuit daar zijn we met het openbaar vervoer naar Liberia gegaan. In Liberia konden we in ons hotel een bus regelen naar Managua, de hoofdstad van Nicaragua. De grensovergang werd door de busorganisatie goed geregeld. Ze namen onze paspoorten in, wat geld, en na een half uur kregen we onze paspoorten weer terug met de stempel erin.  Wel moesten we nog langs een balie waar  een leuk gokspelletje gespeeld werd. Een druk op de knop met rood licht betekende: tas laten controleren. Druk op de knop met groen licht: je tas hoeft niet door de controle. Charlotte won en kon meteen door naar de bus. Alex had helaas een rood licht....Met een boos hoofd liep hij naar de  controle en pakte z´n tas uit. Toen hij daar net klaar mee was, werd hem verteld dat hij naar de bus terug mocht... Lekkere controle dus, er was geen blik geworpen op z´n spullen. De reis naar Managua was verder prima. Onderweg mooie dorpjes gezien, wel een arme bevolking. Ook hier in de hoofdstad zien we veel armoede. We hebben al heel wat gezien onderweg qua armoede, maar het valt hier het meeste op. Ons hotel zit ook midden in een slechte wijk. Handen wassen en de WC doortrekken kan niet tegelijk. We zitten nu in een superwarm internetcafe aan de straat dus we komen even to the point....

Morgen hebben we een trip naar Masaya, Granada (vulkanen) en een monkeyisland op het programma staan. Dat wordt erg gaaf!

De dag erna gaan we met de bus naar Léon.  Daarna komt er natuurlijk weer een update van de meegemaakte gebeurtenissen op de site.