Update El Salvador/Guatemala

4 maart 2009 - San Salvador, El Salvador

Hallo allemaal,

We moeten jullie weer even op de hoogte brengen van de nieuwe ontwikkelingen... Eerst even terug naar onze laatste dag in Nicaragua. Ondanks het hete weer zijn we nog de stad gaan verkennen, en met name de kleine winkeltjes. Even de garderobe weer aanvullen ;) Ook heeft Alex een bezoekje gebracht aan de lokale kapper om zijn haardos te laten trimmen. Lekker fris weer! Ook moest Lot eraan geloven > de haren weer in de donkere verf! Al met al was het een leuke laatste dag in León. We hadden maar een paar uurtjes slaap gehad, voordat we aan de tocht naar El Salvador moesten beginnen. Om kwart over 4 op en om 5 uur stonden we op straat om een taxi te regelen. We wisten alleen niet goed waarheen... De ´luxe´ en lange- afstandbussen vertrekken namelijk niet van de gewone busstations. Door de taxichauffeur werden we afgezet bij dé opstapplaats voor de Ticabus: voor een tankstation... Beetje verlaten plek. Gelukkig kwamen er al snel meer reizigers. De reis duurde zo´n 10 uur. Twee grensovergangen nemen dan ook veel tijd in beslag. Zo werd de kofferruimte onderin de bus uitvoerig besnuffeld door een drugshond (een schattige zwarte labrador) en werden koffers doorzocht. Aan het einde van de middag waren we in San Salvador, de hoofdstad. Met nog twee reizigers stapten we de meest roestige-oude-met plakband aan elkaar hangende- taxi in, tassen op het dak. Onderweg moesten we onze adem inhouden vanwege alle zwarte uitlaatgassen. We hadden een goed hotel uitgezocht, centraal gelegen en in een veilige buurt. Dat is hier wel nodig. De volgende dag (vandaag) zijn we gaan zoeken naar tours om te doen. Lot wilde graag naar Antigua gaan in Guatemala, maar dat wilde we eerst niet vanwege de overvallen op de wegen daar. We vonden echter een busmaatschappij die tours doet naar Guatemala vanuit San Salvador. Daar hebben we wel vertrouwen in en we hebben een tour geboekt voor 2 nachten, 3 dagen. Vanuit Antigua gaan we de actiefste vulkaan hier in de buurt bezoeken. De Pacaya vulkaan is al vanaf 1960 voortdurend lava aan het uitspuwen. Daar kunnen we dus eindelijk lava zien!! We zullen zaterdag weer terug reizen naar San Salvador. Dan wordt het toch echt tijd om te gaan surfen! Dus nu zijn jullie weer op de hoogte...

Veel groeten weer, bedankt voor de berichtjes!!!

Alex en Lot

1. Frans en Josien:
    5 maart 2009
    Mooi wereldreizigers. Het ziet er weer uitgebalanceerd uit. Aandacht voor mooie trips, bijzondere dingen én veiligheid. Ga door met genieten en brand je vingers niet aan de lava.
  2. anke jeroense:
    5 maart 2009
    Hallo daar!
    heb net even opgezocht waar julli enou zo ongeveer zitten. Eind weg hoor. Veel plezier maar weer en doe voorzichtig op die vulkaan
    liefs!
    Anke
  3. JOSIAN:
    6 maart 2009
    Hallo...,

Jullie staan er dus weer knap op. De klederdrachten in Antiqua moeten prachtig zijn. Ben wel voorzichtig hoor(moeders praat)! xxx
  4. Joran:
    6 maart 2009
    Hoihoi allebei!
    En al een beetje gevaar ontmoet in San Salvador? Maar goed dat Lot haar haar telkens donder verft, want die blonde vrouwtjes zijn daar vast in trek (hier ook trouwens hoor...vind zelf blond ook heel leuk staan)! Zijn jullie ook nog in Guatemala-stad geweest? Hopelijk is de tour richting Antiqua een beetje veilig en anders is Alex er nog he....die beschermt jou toch wel lot? (ook al is tie nogal vaak een beetje een scheiterd)!
    Hier in NL komt het zonnetje ook al vaker door (met zo'n graad of 8 is dat toch behoorlijk lekker (wil jullie natuurlijk niet jaloers maken he)! Verder gaat hier alles z'n gangetje (zolder is bijna af, Guanita nog steeds ziek thuis en joran lekker aan het werk (ook in z'n tuintje)!

Groetjes ons
  5. gonnie:
    8 maart 2009
    Hallo Charlotte en Alex,
    Ook jullie zoals vele anderen maken van alles mee en zien veel van de wereld. Erg leuk hoor, was ik ook maar even een vlieg in jullie koffer, dan kon ik even weg van dat koude kikkerlandje.
    Maar zoals ik lees, vergaat het jullie goed.
    Nou en daarbij tref ik je soms op msn dan kunnen we ff bijkletsen.
    Groeten en kusjes,

Gonnie
  6. Lieke:
    10 maart 2009
    Hey gekkerds!!

Jeetje wat hebben jullie alweer veel meegemaakt zeg! Echt mega coole en mooie foto's!
    Goed te lezen dat t allemaal goed gaat met jullie, lijkt me toch behoorlijk spannend af en toe! Ben benieuwd naar jullie lava-experience!

Adios!!!

Liefs xx Lieke